International Call for Applications for two positions as Full Professor at Roma Tre University

The Università degli Studi Roma Tre is strongly committed on the sustainability in the broader sense. Its interests in the subject include economic, social, law, historical and environmental perspectives.

For this reason Roma Tre is seeking potential candidates for two full professor positions.

The ideal candidate has maturated a strong research and teaching experience in at least one of following items, with special emphasis on the European and/or the Mediterranean areas:

1.  Environmental sustainability, with emphasis to geological hazards, and conservation and management of ecosystems.

2.  Inclusion and integration and contribution to diversity in race, economic status, social class, ethnicity, language, religion, gender, sexual orientation and ability.

3.  Peace and migration policies and the study of conflicts from the cultural and religious identity points of view. Promoting peaceful and inclusive societies for sustainable development.

4.  Ensure healthy lives and promoting well-being for all at all ages.

5.  Innovation for inclusive and sustainable industrialization.

6.  Promotion of global partnership for sustainable development.

Candidates are invited to express their interest by sending an email to rettore@uniroma3.it (subject: International Scouting Application) and are required to attach their curriculum vitae, a brief description of their teaching and research activity and to explain why they have interested in this call.

The deadline for the call in 30th January 2017.

Please click here to download and read the complete text of the Call for Applications.

______________

L’Università degli Studi Roma Tre è fortemente impegnata sui temi dello sviluppo sostenibile ad ampio spettro. Gli interessi dell’Università sull’argomento comprendono prospettive economiche, sociali, giuridiche, storiche e ambientali.

Per questo motivo l'ateneo ha bandito una call internazionale per la ricerca di due professori di prima fascia.

Il candidato ideale ha maturato una significativa esperienza nella ricerca e nella didattica in almeno uno degli aspetti elencati nei punti che seguono, con speciale enfasi sulle aree dell’Europa e/o del Mediterraneo:

1.  Sostenibilità ambientale con particolare riguardo alla difesa dai rischi geologici, la conservazione e gestione degli ecosistemi.

2.  Inclusione e integrazione, come aspirazione all’eliminazione del fenomeno dell’esclusione in termini di diversità razziali, condizione economica, classe sociale, etnia, linguaggio, religione, genere, orientamento sessuale e abilità.

3.  Politiche per la pace e per la migrazione e lo studio di conflitti dal punto di vista dell’identità culturale e religiosa. Promozione di società pacifiche ed inclusive per lo sviluppo sostenibile.

4.  Garantire una vita sana e promuovere il benessere per tutti a tutte le età.

5.  Innovazione per un’industrializzazione inclusiva e sostenibile.

6.  Promozione di partenariati globali per lo sviluppo sostenibile.

I candidati sono invitati ad esprimere il loro interesse inviando un messaggio di posta elettronica a rettore@uniroma3.it (oggetto: International Scouting Application) allegando il proprio curriculum vitae, una breve descrizione dell’attività didattica e di ricerca e una spiegazione del proprio interesse per il bando.

La scadenza del bando è il  30 Gennaio 2017.

Per leggere e scaricare il bando integrale cliccare qui.