Prof.ssa MICHELA ADDIS

QualificaProfessore Ordinario
Settore Scientifico DisciplinareSECS-P/08
Cellulare aziendale89532
Emailmichela.addis@uniroma3.it
IndirizzoVia Silvio D'Amico 77
Struttura/Afferenza
  • Dipartimento di Economia
Altre informazioniSito web personale
Curriculum
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INSEGNAMENTI Prodotti della ricerca

Contributo in Rivista

  • Building Brands through Experiential Events: When Entertainment Meets Education, Addis michela; giulia miniero, , 2018Link identifier #identifier_person_139058-1 Dettaglio
  • Facing Contradictory Emotions in Even Marketing: Leveraging on Surprise, ADDIS M.; G. Miniero, , 2018Link identifier #identifier_person_191533-2 Dettaglio
  • Is Movie Success a Judgment Device? When More Is Not Better, Addis Michela, , 2018Link identifier #identifier_person_121429-3 Dettaglio
  • Customer centricity: dal dire al fare, ADDIS, MICHELA, , 2017Link identifier #identifier_person_115885-4 Dettaglio
  • Viaggio nelle imprese italiane. Un’indagine sullo stato dell’arte e sull’approccio strategico per un’effettiva centralità del cliente, ADDIS, MICHELA, , 2017Link identifier #identifier_person_179371-5 Dettaglio
  • Humanizing a superhero: an empirical test in the comic book industry, ADDIS, MICHELA, , 2016Link identifier #identifier_person_105855-6 Dettaglio
  • Understanding the Customer Journey to Create Excellent Customer Experiences in Bookshops, ADDIS, MICHELA, , 2016Link identifier #identifier_person_124785-7 Dettaglio
  • Personalizzare l’offerta con successo: Il ruolo della fantasia, ADDIS, MICHELA, , 2015Link identifier #identifier_person_198482-8 Dettaglio
  • Effects of Arousal, Dominance and Their Interaction on Pleasure in a Cultural Environment, ADDIS, MICHELA, , 2014Link identifier #identifier_person_61120-9 Dettaglio
  • Consumers' Identification and Beyond: Attraction, Reverence, and Escapism in the Evaluation of Films, ADDIS, MICHELA, , 2010Link identifier #identifier_person_90520-10 Dettaglio
  • Art versus commerce in the movie industry: a Two-Path Model of Motion-Picture Success, ADDIS, MICHELA, , 2008Link identifier #identifier_person_130568-11 Dettaglio
  • Buying a book as a Christmas gift: Two routes to customer immersion, ADDIS, MICHELA, , 2007Link identifier #identifier_person_122454-12 Dettaglio
  • Essere "In" quando si sceglie di essere "Out": La gestione delle relazioni nel caso del Teatro Out Off, ADDIS, MICHELA, , 2007Link identifier #identifier_person_17914-13 Dettaglio
  • Taste versus the market: An extension of research on the consumption of popular culture, ADDIS, MICHELA, , 2007Link identifier #identifier_person_102805-14 Dettaglio
  • Technology-Supported Education: Old Questions for New Strategies, ADDIS, MICHELA, , 2006Link identifier #identifier_person_117417-15 Dettaglio
  • Long life to Marketing Research: A Postmodern View, ADDIS, MICHELA, , 2005Link identifier #identifier_person_196318-16 Dettaglio
  • New Technologies and Cultural Consumption. Edutainment Is Born!, ADDIS, MICHELA, , 2005Link identifier #identifier_person_55140-17 Dettaglio
  • Il Postmodernismo: Alla Ricerca dell’Introvabile, ADDIS, MICHELA, , 2003Link identifier #identifier_person_4914-18 Dettaglio
  • La valutazione delle pubblicazioni italiane per gli studiosi di marketing, ADDIS, MICHELA, , 2002Link identifier #identifier_person_10241-19 Dettaglio
  • Nuove tecnologie e consumo di prodotti artistici e culturali: verso l’edutainment, ADDIS, MICHELA, , 2002Link identifier #identifier_person_39141-20 Dettaglio
  • Evoluzione dell’assetto istituzionale di un museo: la Centrale Montemartini, ADDIS, MICHELA, , 2001Link identifier #identifier_person_59776-21 Dettaglio
  • On the Conceptual Link Between Mass Customisation and Experiential Consumption: An Explosion of Subjectivity, ADDIS, MICHELA, , 2001Link identifier #identifier_person_113211-22 Dettaglio
  • Il Neo-Istituzionalismo e le sponsorizzazioni aziendali nel settore culturale, ADDIS, MICHELA, , 2000Link identifier #identifier_person_107762-23 Dettaglio

Libro

  • ADDIS, MICHELA, Customer first. Le ragioni, le sfide, le prospettive, Dossier di Economia & Management, 2017 Link identifier #identifier_person_44898-24Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Legends in Marketing – Morris B. Holbrook, Volume 5: Esthetics and Tastes, Part II – Effects of Personality, Class, and Expertise, 2015 Link identifier #identifier_person_114359-25Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, A Framework for Marketing Management, 3rd Edition, 2007 Link identifier #identifier_person_12638-26Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Ad uso e consumo. Il marketing esperienziale per il manager, 2007 Link identifier #identifier_person_157065-27Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, L’esperienza di consumo. Analisi e prospettive di marketing, pp. 1 280, 2005 Link identifier #identifier_person_141725-28Dettaglio
  • Addis Michela, Mobile Communication. Successi di marketing nelle telecomunicazioni mobili in Italia, 2002 Link identifier #identifier_person_89383-29Dettaglio

Contributo in volume e atti di convegno

  • Addis Michela, From food services to food experiences. Eating, Well-being, and Marketing, IN STAMPA Link identifier #identifier_person_54821-30Dettaglio
  • Addis Michela; Giulia Miniero, Quando la fantasia sostiene l’impresa cocreativa, pp. 19 32, 2018 Link identifier #identifier_person_123373-31Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Introduction, vol. 5, 2015 Link identifier #identifier_person_28450-32Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Efficacy and Efficiency of Mass Customization: The Role of Fantastical Thinking, 2012 Link identifier #identifier_person_46363-33Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Embarrassment, Disclosure and Willingness to Buy, 2012 Link identifier #identifier_person_44810-34Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Il ruolo della fantasia nei processi di consumo, pp. 115 132, 2012 Link identifier #identifier_person_144327-35Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Mass Customization Made Easy: When Individual Fantastical Thinking Matters, 2012 Link identifier #identifier_person_25743-36Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Boosting Co-Production through Fantasy, 2011 Link identifier #identifier_person_150657-37Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Fantasy in watching motion pictures. The transportation effect, 2011 Link identifier #identifier_person_69120-38Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Il significato dell’esperienza di consumo nel settore artistico e culturale, pp. 45 53, 2011 Link identifier #identifier_person_24234-39Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Dreaming of artistic excellence, popularity, or both?, pp. 141 152, 2010 Link identifier #identifier_person_11786-40Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Realism and Fantasy in Motion Pictures: Transportation under Debate, 2010 Link identifier #identifier_person_159632-41Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Il marketing dell'esperienza di consumo, 2009 Link identifier #identifier_person_154794-42Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Addressing Prejudices and Urban Legends: The Tampax Case, pp. 390 391, 2008 Link identifier #identifier_person_134232-43Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, The Experientiality Continuum: An Empirical Investigation of Some Basic Tenets on Experiential Consumption, 2008 Link identifier #identifier_person_177538-44Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, The value creation of the virtual aesthetic communities, pp. 169 180, 2008 Link identifier #identifier_person_57607-45Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Consumer Immersion in Aesthetic Experiences at Arts Exhibitions: Implications for Marketing the Arts, 2007 Link identifier #identifier_person_51657-46Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Converging Industries Through Experience: Lessons from Edutainment, pp. 139 153, 2007 Link identifier #identifier_person_173864-47Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Creating Consumption Experiences to Build Brand Image. Measuring Their Effects Through a Quasi Experiment, 2007 Link identifier #identifier_person_112738-48Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, How Much Do Experiential Events Contribute in Building Brand Image?, 2007 Link identifier #identifier_person_56562-49Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Industry-Retailing Cooperation on Experiential Marketing: A Case of Repositioning in the Spirits Industry, 2007 Link identifier #identifier_person_184097-50Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Le pratiche commerciali sleali e le risorse di fiducia delle imprese: aspetti positivi e questioni irrisolte, pp. 57 74, 2007 Link identifier #identifier_person_151870-51Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, The Role of Experiential Marketing in a Retail Chain Repositioning. A Field Experiment, 2007 Link identifier #identifier_person_116330-52Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Acquisti, consumo ed emozioni, pp. 128 157, 2006 Link identifier #identifier_person_97316-53Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Relationship Management for a cultural institution: the case of the Out Off Theatre, 2006 Link identifier #identifier_person_59640-54Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, The role of experiential marketing in brand repositioning. A quasi-experiment in the spirit industry, 2006 Link identifier #identifier_person_161219-55Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, An Analysis of Technology-mediated Management Education. Proposing a Framework, 2005 Link identifier #identifier_person_11684-56Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Managing Customer’s Immersion in Buying Hedonic Products. An Ethnographic Research in Two Bookshops during Christmas Time, 2005 Link identifier #identifier_person_72270-57Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Postmodernisme et recherche en marketing, pp. 69 106, 2005 Link identifier #identifier_person_118293-58Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, What Makes Cities’ Marketing Policies Successful in Sustaining Contemporary Arts and Creating Social Value?, 2005 Link identifier #identifier_person_153400-59Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, In Search of the Determinants of Cultural Sponsorship, 2003 Link identifier #identifier_person_161645-60Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Towards the Postmodern Future of Marketing, 2003 Link identifier #identifier_person_173105-61Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, The Customer Relationship Management in Omnitel Vodafone, 2002 Link identifier #identifier_person_76781-62Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Building Market Orientation in an Arts or Cultural Institution, 2001 Link identifier #identifier_person_190086-63Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, From Education Services to Edutainment Experiences, 2001 Link identifier #identifier_person_19477-64Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, La gestione delle relazioni con i clienti nell’esperienza aziendale: il caso Omnitel, pp. 197 229, 2001 Link identifier #identifier_person_121583-65Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Museum Management for Value Creation Through Service. The Impact of New Technologies, 2000 Link identifier #identifier_person_134422-66Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, IBM Direct: lo sviluppo del marketing relazionale, pp. 171 177, 1997 Link identifier #identifier_person_45211-67Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, L’analisi del campo di variabilità delle stime del valore del capitale economico, pp. 179 184, 1996 Link identifier #identifier_person_72248-68Dettaglio