The course is aimed to explain the transformations associated with the upspring of digital technologies and cultures, particularly in the audiovisual sector.
The course is taught in Italian. No prerequisite is required.
The course is taught in Italian. No prerequisite is required.
Curriculum
Mutuazione: 20702663 MEDIA DIGITALI: TELEVISIONE, VIDEO, INTERNET in Cinema, televisione e produzione multimediale LM-65 (docente da definire)
teacher profile teaching materials
aggiornata, Bologna, Il Mulino, 2016
E. Menduni, Entertainment, Bologna, Il Mulino, 2013
T. BONINI, A. CALIANDRO, G. ANSELMI, La diffusione della musica
pop nel sistema ibrido dei media: tra piattaforme digitali e
broadcaster tradizionali, “Studi Culturali”, XVI, 2, pp. 225-56, 2019
L. BARRA, M. PERROTTA, “Il cinema italiano nell’era della
convergenza. Televisione, streaming, piattaforme digitali”, in
Scaglioni, M. (a cura di), Cinema Made in Italy, Roma, Carocci, 2020
Mutuazione: 20702663 MEDIA DIGITALI: TELEVISIONE, VIDEO, INTERNET in Cinema, televisione e produzione multimediale LM-65 PERROTTA MARTA
Programme
The course is focussed on the digitization of audio-visual media, on multimedia convergence, on videogame cultures, on the multiplication of the distribution platforms, on the multimedia storytelling, with a special attention to entertainment as a meta-genre.Core Documentation
A. Arvidsson, A. Delfanti, Introduzione ai media digitali, seconda edizioneaggiornata, Bologna, Il Mulino, 2016
E. Menduni, Entertainment, Bologna, Il Mulino, 2013
T. BONINI, A. CALIANDRO, G. ANSELMI, La diffusione della musica
pop nel sistema ibrido dei media: tra piattaforme digitali e
broadcaster tradizionali, “Studi Culturali”, XVI, 2, pp. 225-56, 2019
L. BARRA, M. PERROTTA, “Il cinema italiano nell’era della
convergenza. Televisione, streaming, piattaforme digitali”, in
Scaglioni, M. (a cura di), Cinema Made in Italy, Roma, Carocci, 2020
Type of delivery of the course
Frontal Lessons and Seminars.Type of evaluation
Students will be asked to answer to questions on the proposed themes covered in the books.