Dott.ssa PAOLA MAGRONE

QualificaRicercatore universitario
Settore Scientifico DisciplinareMATH-01/B
Telefono0657339689
Cellulare aziendale81651
Emailpaola.magrone@uniroma3.it
IndirizzoViale Guglielmo Marconi 446
Struttura/Afferenza
  • Dipartimento di Scienze
Altre informazioniSito web personale
Curriculum
foto profilo
Qualora le informazioni riportate a lato risultino assenti, incomplete o errate leggi le seguenti istruzioni
Per telefonare da un edificio dell'Ateneo all'altro SE il numero unico inizia con "06 5733xxxx" basta comporre le ultime quattro cifre del numero esteso.

Profilo INSEGNAMENTI Prodotti della ricerca Avvisi Ricevimento e materiale didattico

Contributo in Rivista

  • Children shall know what lies at the heart of genuine mathematical science: the Lectures on the logic of arithmetic (1903) by Mary Everest Boole, MAGRONE, PAOLA; MILLAN GASCA, ANA MARIA, , 2023Link identifier #identifier_person_199783-1 Dettaglio
  • Science for the multitude: Jules Dalsème's (1845-1904) “natural geometry” for the education of all, MAGRONE, PAOLA; MILLAN GASCA, ANA MARIA; ZANNONI, ILARIA, , 2023Link identifier #identifier_person_88895-2 Dettaglio
  • Geometrical awareness enhances numeracy in children with Trisomy 21, GIL CLEMENTE, MARIA ELENA; MAGRONE, PAOLA; MILLAN GASCA, ANA MARIA, , 2022Link identifier #identifier_person_20810-3 Dettaglio
  • Nuovi approcci nei corsi di Matematica per l’Architettura: connettere forme e formule in geometria attraverso esperienze laboratoriali, MAGRONE, PAOLA; SPREAFICO, MARIA LUISA, , 2022Link identifier #identifier_person_177037-4 Dettaglio
  • Sierpinski’s curve: a (beautiful) paradigm of recursion, MAGRONE, PAOLA, , 2020Link identifier #identifier_person_179583-5 Dettaglio
  • Mary Everest Boole. La signora delle STEM, MAGRONE, PAOLA; MILLAN GASCA, ANA MARIA, , 2019Link identifier #identifier_person_197287-6 Dettaglio
  • Rhythmical pulsation: art, mimesis and mathematics in primary school following Mary Everest Boole, MAGRONE, PAOLA; MILLAN GASCA, ANA MARIA, , 2019Link identifier #identifier_person_181284-7 Dettaglio
  • The Listening of two Piazzas in Rome, MAGRONE, PAOLA; TEDESCHINI LALLI, LAURA, , 2018Link identifier #identifier_person_94665-8 Dettaglio
  • A Project-Based Approach to Learning Form Finding of Structural Surfaces, GABRIELE, STEFANO; MAGRONE, PAOLA; VARANO, VALERIO, , 2015Link identifier #identifier_person_188719-9 Dettaglio
  • Minimax Solutions For A Problem With Sign Changing Nonlinearity And Lack Of Strict Convexity, MAGRONE, PAOLA, , 2014Link identifier #identifier_person_90657-10 Dettaglio
  • Linking solutions for quasilinear equations at critical growth involving the $1$-Laplace, MAGRONE, PAOLA, , 2009Link identifier #identifier_person_84980-11 Dettaglio
  • An existence result for a problem with critical growth and lack of strict convexity, MAGRONE, PAOLA, , 2008Link identifier #identifier_person_183801-12 Dettaglio
  • Multiplicity of solutions for semilinear variational inequalities via linking and $nabla$-theorems, MAGRONE, PAOLA, , 2006Link identifier #identifier_person_91226-13 Dettaglio
  • A dirichlet problem with asymptotically linear and changing sign nonlinearity, MAGRONE, PAOLA, , 2003Link identifier #identifier_person_32536-14 Dettaglio
  • Metodi di punto critico per equazioni semilineari ellittiche di segno indefinito e sistemi Hamiltoniani, MAGRONE, PAOLA, , 2003Link identifier #identifier_person_2833-15 Dettaglio
  • Multiple solutions for perturbed indefinite semilinear elliptic equations, MAGRONE, PAOLA, , 2003Link identifier #identifier_person_105910-16 Dettaglio
  • A stability result for mountain pass type solutions of semilinear elliptic variational inequalities, MAGRONE, PAOLA, , 2002Link identifier #identifier_person_167706-17 Dettaglio
  • Linking type solutions for elliptic equations with indefinite nonlinearities up to the critical growth, MAGRONE, PAOLA, , 2001Link identifier #identifier_person_181981-18 Dettaglio
  • On a class of semilinear elliptic equations with potential changing sign, MAGRONE, PAOLA, , 2000Link identifier #identifier_person_86644-19 Dettaglio
  • On the problem of the existence for connecting trajectories under the action of gravitational and electromagnetic fields, MAGRONE, PAOLA, , 2000Link identifier #identifier_person_159443-20 Dettaglio
  • Second order nonautonomous systems with symmetric potential changing sign, MAGRONE, PAOLA, , 1998Link identifier #identifier_person_122519-21 Dettaglio

Libro

  • MAGRONE, PAOLA; MILLAN GASCA, ANA MARIA; ARLOTTI, FEDERICA; SCARAMUZZO, GILBERTO; SUBANIA, FULVIA; REGOLIOSI, LUIGI; CALABRESE, FRANCESCA; MAZZITELLI, ANNA; MIGLIUCCI, MARIA CRISTINA; SPAGNOLETTI ZEULI, EMANUELA; GIL CLEMENTE, MARIA ELENA, Crescere con la matematica: officine esperienziali di matematica per la formazione degli insegnanti della scuola dell'infanzia e primaria. Guida didattica per docenti e formatori, 2022 Link identifier #identifier_person_101864-22Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA; MILLAN GASCA, ANA MARIA; ARLOTTI, FEDERICA; SCARAMUZZO, GILBERTO; SUBANIA, FULVIA; REGOLIOSI, LUIGI; CALABRESE, FRANCESCA; MAZZITELLI, ANNA; MIGLIUCCI, MARIA CRISTINA; SPAGNOLETTI ZEULI, EMANUELA; GIL CLEMENTE, MARIA ELENA, Growing with mathematics: experiential math workshops for education of pre-school and primary school teachers a teaching guide for professional development and instruction of future teachers, 2022 Link identifier #identifier_person_117052-23Dettaglio
  • MILLAN GASCA, ANA MARIA; MAGRONE, PAOLA; ARLOTTI, FEDERICA; NAPONIELLO, GAIA CLARA MERCEDES; SCARAMUZZO, GILBERTO; REGOLIOSI, LUIGI; MAZZITELLI, ANNA, Why we should Work on Mathematics in Pre-school and Primary School. An Analysis of Preservice and In-service School Teachers' Views of Mathematics, pp. 1 137, 2021 Link identifier #identifier_person_9542-24Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA; MILLAN GASCA, ANA MARIA, I bambini e il pensiero scientifico. Il lavoro di Mary Everest Boole. Con traduzione integrale di “The Preparation of the Child for Science”, 2018 Link identifier #identifier_person_41742-25Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA, Argomenti di matematica per filosofia, 2003 Link identifier #identifier_person_32732-26Dettaglio

Contributo in volume e atti di convegno

  • MAGRONE, PAOLA, Beyond the textbook: reflections on hands-on approach from Jules Dalsème’s (1845-1904) production, IN STAMPA Link identifier #identifier_person_167567-27Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA, A pioneer educational aid for the learning of the first notions of geometry: Jules Dalsème’s Matériel-Atlas (1882), 2023 Link identifier #identifier_person_14177-28Dettaglio
  • FARRONI, LAURA; MAGRONE, PAOLA, Formazione laboratoriale: disegno e matematica, pp. 48 54, 2023 Link identifier #identifier_person_1479-29Dettaglio
  • FALCOLINI, CORRADO; MAGRONE, PAOLA, Esperienze di matematica in mostra: momenti e ruoli di alcune realizzazioni, pp. 233 250, 2021 Link identifier #identifier_person_51629-30Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA, Margherita Piazzolla Beloch in the Italian Mathematics Education Tradition, vol. 172, pp. 209 221, 2021 Link identifier #identifier_person_49402-31Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA; MILLAN GASCA, ANA MARIA, Mathematical Imagination and the Preparation of the Child for Science: Sparks from Mary Everest Boole, vol. 7, pp. 347 362, 2020 Link identifier #identifier_person_101007-32Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA, Sierpinski’s curve: a (beautiful) paradigm of recursion, pp. 759 769, 2020 Link identifier #identifier_person_106783-33Dettaglio
  • BRUNORI, PAOLA; MAGRONE, PAOLA; TEDESCHINI LALLI, LAURA, Imperial Porphiry and Golden Leaf: Sierpinski Triangle in a Medieval Roman Cloister, ADVANCES IN INTELLIGENT SYSTEMS AND COMPUTING, issn 2194-5357, vol. 809, pp. 595 609, 2019 Link identifier #identifier_person_184982-34Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA; TEDESCHINI LALLI, LAURA, MATHEMATICS AND THE DOCUMENTATION OF INTANGIBLE CULTURAL HERITAGE:THE SOUND OF THE TREVI FOUNTAIN IN ROME, pp. 772 781, 2019 Link identifier #identifier_person_97294-35Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA, Tedone, Orazio, vol. 95: Taranto-Togni, pp. 285 286, 2019 Link identifier #identifier_person_132193-36Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA; MARTINO, ANTONIO; MILLAN GASCA, ANA MARIA; NERI, FRANCESCA, Un approccio umanistico all'iniziazione dei bambini al pensiero scientifico, vol. 6, pp. 87 93, 2019 Link identifier #identifier_person_171180-37Dettaglio
  • FARRONI, LAURA; MAGRONE, PAOLA, A Hands-on Laboratory with Mathematical Mechanical Drawing Machines, pp. 617 622, 2018 Link identifier #identifier_person_167072-38Dettaglio
  • TEDESCHINI LALLI, LAURA; BRANCALEONI, FABIO; CANEVA, GIULIA; CARLINI, ALESSANDRA; CORRADO, SVEVA; DE ANGELIS, ILARIA; FALCOLINI, CORRADO; GARGANO, MAURIZIO; MAGRONE, PAOLA; PAOLUCCI, FRANCESCA; MOBILIO, SETTIMIO, CULTURAL HERITAGE AND SCIENCE IN ROME: A PROJECT OF OUTREACH OF SCIENTIFIC CULTURE, pp. 114 115, 2018 Link identifier #identifier_person_102376-39Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA; MILLAN GASCA, ANA MARIA, Immaginazione matematica e preparazione del bambino alla scienzanella riflessione pedagogica di Mary Everest Boole, pp. 19 19, 2018 Link identifier #identifier_person_134237-40Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA; BRANCALEONI, FABIO; CARLINI, ALESSANDRA; FALCOLINI, CORRADO; GARGANO, MAURIZIO; TEDESCHINI LALLI, LAURA, Towards a Diffused (open air) Museum in the Historical Center of Rome. University Third Mission Involving Art, Architecture, Mathematics, pp. 698 707, 2018 Link identifier #identifier_person_91382-41Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA; TEDESCHINI LALLI, LAURA, When Turin Came to Rome: a Walk in the Prati District and its Symmetries, pp. 708 716, 2018 Link identifier #identifier_person_127875-42Dettaglio
  • CARLINI, ALESSANDRA; MAGRONE, PAOLA, Ellipses and Ovals in the Physical Space of St Peter’s Square in Rome, pp. 295 311, 2017 Link identifier #identifier_person_180791-43Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA; TALAMANCA, VALERIO, Folding Cubic Roots: Margherita Piazzolla Beloch’s Contribution to Elementary Geometric Constructions, pp. 971 984, 2017 Link identifier #identifier_person_35353-44Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA; MILLAN GASCA, ANA MARIA, Towards a better understanding of hands-on approaches in maths education: a reflection from compared experiences in higher, secondary and primary education, pp. 434 434, 2017 Link identifier #identifier_person_2996-45Dettaglio
  • FARRONI, LAURA; MAGRONE, PAOLA, A Multidisciplinary Approach to Teaching Mathematics and Architectural Representation: Historical Drawing Machines. Relations between Mathematics and Drawing, pp. 641 651, 2016 Link identifier #identifier_person_10890-46Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA; TOMASELLO, GIULIA; GABRIELE, STEFANO; VARANO, VALERIO, Revisiting the form finding techniques of Sergio Musmeci: the Bridge over the Basento River, pp. 543 550, 2016 Link identifier #identifier_person_112504-47Dettaglio
  • GABRIELE, STEFANO; MAGRONE, PAOLA; VARANO, VALERIO, Early Form Finding Techniques of Sergio Musmeci revisited, 2015 Link identifier #identifier_person_97027-48Dettaglio
  • MAGRONE, PAOLA, Form and art of closed crease origami, pp. 575 580, 2015 Link identifier #identifier_person_12695-49Dettaglio
  • FARRONI, LAURA; MAGRONE, PAOLA, Mathematical Drawing Machines: Historic Drawing from a Parametric Point of View. The Case of Conic Curves, vol. 1, pp. 130 137, 2014 Link identifier #identifier_person_14580-50Dettaglio