Prof.ssa MICHELA ADDIS

QualificaProfessore Ordinario
Settore Scientifico DisciplinareECON-07/A
Telefono0657335622
Cellulare aziendale89532
Emailmichela.addis@uniroma3.it
IndirizzoVia Silvio D'Amico 77
Struttura/Afferenza
  • Dipartimento di Economia
Cariche e responsabilità
  • Componente Collegio di disciplina
Altre informazioniCurriculum
foto profilo
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Profilo INSEGNAMENTI Prodotti della ricerca Avvisi Ricevimento e materiale didattico

Contributo in Rivista

  • Advancing Arts Philanthropy Practices for Well-Being, ADDIS, MICHELA, , 2024Link identifier #identifier_person_19978-1 Dettaglio
  • Museum experience and its impact on visitor reactions, ADDIS, MICHELA, , 2024Link identifier #identifier_person_28954-2 Dettaglio
  • Exploiting the Cultural Consumption Experience, ADDIS, MICHELA, , 2023Link identifier #identifier_person_133374-3 Dettaglio
  • Introduction by the guest editor, ADDIS, MICHELA, , 2023Link identifier #identifier_person_26567-4 Dettaglio
  • Food Experience Design to Prevent Unintended Consequences and Improve Well-being, ADDIS, MICHELA, , 2022Link identifier #identifier_person_56701-5 Dettaglio
  • Designing food experiences for well-being: A framework advancing design thinking research from a customer experience perspective, ADDIS, MICHELA, , 2021Link identifier #identifier_person_195822-6 Dettaglio
  • Guest editorial, ADDIS, MICHELA, , 2021Link identifier #identifier_person_75620-7 Dettaglio
  • VALUE CO-PRODUCTION MADE EASY: THE ROLE OF FANTASTICAL THINKING, ADDIS, MICHELA, , 2021Link identifier #identifier_person_62897-8 Dettaglio
  • Building Brands through Experiential Events: When Entertainment Meets Education, ADDIS, MICHELA; MINIERO, GIULIA, , 2018Link identifier #identifier_person_106141-9 Dettaglio
  • Facing Contradictory Emotions in Event Marketing: Leveraging on Surprise, ADDIS, MICHELA; MINIERO, GIULIA, , 2018Link identifier #identifier_person_122572-10 Dettaglio
  • Is Movie Success a Judgment Device? When More Is Not Better, ADDIS, MICHELA, , 2018Link identifier #identifier_person_66828-11 Dettaglio
  • Customer centricity: dal dire al fare, ADDIS, MICHELA, , 2017Link identifier #identifier_person_83922-12 Dettaglio
  • Viaggio nelle imprese italiane. Un’indagine sullo stato dell’arte e sull’approccio strategico per un’effettiva centralità del cliente, ADDIS, MICHELA, , 2017Link identifier #identifier_person_48979-13 Dettaglio
  • Humanizing a superhero: an empirical test in the comic book industry, ADDIS, MICHELA, , 2016Link identifier #identifier_person_188990-14 Dettaglio
  • Understanding the Customer Journey to Create Excellent Customer Experiences in Bookshops, ADDIS, MICHELA, , 2016Link identifier #identifier_person_123062-15 Dettaglio
  • Personalizzare l’offerta con successo: Il ruolo della fantasia, ADDIS, MICHELA, , 2015Link identifier #identifier_person_181787-16 Dettaglio
  • Effects of Arousal, Dominance and Their Interaction on Pleasure in a Cultural Environment, ADDIS, MICHELA, , 2014Link identifier #identifier_person_50327-17 Dettaglio
  • Consumers' Identification and Beyond: Attraction, Reverence, and Escapism in the Evaluation of Films, ADDIS, MICHELA, , 2010Link identifier #identifier_person_83796-18 Dettaglio
  • Art versus commerce in the movie industry: a Two-Path Model of Motion-Picture Success, ADDIS, MICHELA, , 2008Link identifier #identifier_person_38795-19 Dettaglio
  • Buying a book as a Christmas gift: Two routes to customer immersion, ADDIS, MICHELA, , 2007Link identifier #identifier_person_178220-20 Dettaglio
  • Essere "In" quando si sceglie di essere "Out": La gestione delle relazioni nel caso del Teatro Out Off, ADDIS, MICHELA, , 2007Link identifier #identifier_person_185085-21 Dettaglio
  • Taste versus the market: An extension of research on the consumption of popular culture, ADDIS, MICHELA, , 2007Link identifier #identifier_person_90697-22 Dettaglio
  • Technology-Supported Education: Old Questions for New Strategies, ADDIS, MICHELA, , 2006Link identifier #identifier_person_165272-23 Dettaglio
  • Long life to Marketing Research: A Postmodern View, ADDIS, MICHELA, , 2005Link identifier #identifier_person_11561-24 Dettaglio
  • New Technologies and Cultural Consumption. Edutainment Is Born!, ADDIS, MICHELA, , 2005Link identifier #identifier_person_122893-25 Dettaglio
  • Il Postmodernismo: Alla Ricerca dell’Introvabile, ADDIS, MICHELA, , 2003Link identifier #identifier_person_79495-26 Dettaglio
  • La valutazione delle pubblicazioni italiane per gli studiosi di marketing, ADDIS, MICHELA, , 2002Link identifier #identifier_person_19534-27 Dettaglio
  • Nuove tecnologie e consumo di prodotti artistici e culturali: verso l’edutainment, ADDIS, MICHELA, , 2002Link identifier #identifier_person_105344-28 Dettaglio
  • Evoluzione dell’assetto istituzionale di un museo: la Centrale Montemartini, ADDIS, MICHELA, , 2001Link identifier #identifier_person_80050-29 Dettaglio
  • On the Conceptual Link Between Mass Customisation and Experiential Consumption: An Explosion of Subjectivity, ADDIS, MICHELA, , 2001Link identifier #identifier_person_153274-30 Dettaglio
  • Il Neo-Istituzionalismo e le sponsorizzazioni aziendali nel settore culturale, ADDIS, MICHELA, , 2000Link identifier #identifier_person_97222-31 Dettaglio

Libro

  • ADDIS, MICHELA; DE STEFANO, ISABELLA; GUERRISI, VALERIA, Cultural Mediation for Museums. Driving Audience Engagement, 2023 Link identifier #identifier_person_193153-32Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Il valore della cultura: 22 esperti per nuove strategie, 2021 Link identifier #identifier_person_161855-33Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Engaging Brands, 2020 Link identifier #identifier_person_16708-34Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Managing the Cultural Business: Avoiding Mistakes, Finding Success, 2020 Link identifier #identifier_person_1276-35Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Customer first. Le ragioni, le sfide, le prospettive, Dossier di Economia & Management, 2017 Link identifier #identifier_person_1685-36Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Legends in Marketing – Morris B. Holbrook, Volume 5: Esthetics and Tastes, Part II – Effects of Personality, Class, and Expertise, 2015 Link identifier #identifier_person_182925-37Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, A Framework for Marketing Management, 3rd Edition, 2007 Link identifier #identifier_person_69878-38Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Ad uso e consumo. Il marketing esperienziale per il manager, 2007 Link identifier #identifier_person_144633-39Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, L’esperienza di consumo. Analisi e prospettive di marketing, pp. 1 280, 2005 Link identifier #identifier_person_115055-40Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Mobile Communication. Successi di marketing nelle telecomunicazioni mobili in Italia, 2002 Link identifier #identifier_person_187200-41Dettaglio

Contributo in volume e atti di convegno

  • ADDIS, MICHELA, Audience engagement, its drivers, and its implications for museum cultural mediation, pp. 6 16, 2023 Link identifier #identifier_person_90746-42Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Broadening marketing’s goal. Exploring how wellbeing and sustainability are framing the marketing studies using a bibliometric approach, 2023 Link identifier #identifier_person_156553-43Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Wellbeing and Sustainability in the Marketing literature: a Bibliometric Approach, 2023 Link identifier #identifier_person_105619-44Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Consumer Insights to Recover from Covid: Obstacles of Young Adults’ Cultural Experiences,, 2022 Link identifier #identifier_person_62527-45Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Des services alimentaires aux expériences culinaires: Comportement alimentaire, bien-être et marketing, pp. 39 64, 2022 Link identifier #identifier_person_76055-46Dettaglio
  • PROIETTI, ELENA; ADDIS, MICHELA, How To Engage Young Adults in Contemporary Arts? Reflection on the Aesthetic Experience and Its Impact on Cultural Tourism, pp. 197 222, 2022 Link identifier #identifier_person_10059-47Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, L’Infrastruttura di Ricerca del DTC Lazio: rete di laboratori per lo sviluppo di tecnologie avanzate e per la crescita competitiva, pp. 35 40, 2022 Link identifier #identifier_person_14428-48Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Senza tradizione non c’è innovazione: dalle strategie relazionali con il mercato all’innovazione disruptive, pp. 211 218, 2022 Link identifier #identifier_person_2873-49Dettaglio
  • MULAZZI, FLORIANA; ADDIS, MICHELA, I modelli di business per la destinazione sostenibile in Europa, 2021 Link identifier #identifier_person_188294-50Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, La gestione delle organizzazioni artistiche e culturali: una questione di valore, pp. 31 64, 2021 Link identifier #identifier_person_7906-51Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Systematic and Ethical Approach to Food Experience Design, pp. 88 91, 2021 Link identifier #identifier_person_78392-52Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, A call to revise cultural business management, 2020 Link identifier #identifier_person_175666-53Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA; PREZIOSO, MARIA, ADAMO: diagnosi di un territorio, tra conservazione attiva, applicazioni tecnologiche e sviluppo sostenibile, pp. 61 62, 2020 Link identifier #identifier_person_86778-54Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Customer Centricity: Il ruolo del marketing digitale nel nuovo orientamento al mercato, pp. 15 29, 2020 Link identifier #identifier_person_166352-55Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA; MULAZZI, FLORIANA, La sostenibilità del Cultural Heritage nei programmi di finanziamento europeo: un'analisi di benchmarking, pp. 53 56, 2020 Link identifier #identifier_person_96158-56Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, From food services to food experiences. Eating, Well-being, and Marketing, pp. 16 37, 2019 Link identifier #identifier_person_190170-57Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA; MINIERO, GIULIA, Quando la fantasia sostiene l’impresa cocreativa, pp. 19 32, 2018 Link identifier #identifier_person_73666-58Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Personalizzazione vs. semplificazione: Ottimizzare la differenziazione divertendosi, 2017 Link identifier #identifier_person_115057-59Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Prefazione, pp. 9 12, 2017 Link identifier #identifier_person_139630-60Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Introduction, vol. 5, 2015 Link identifier #identifier_person_191517-61Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Efficacy and Efficiency of Mass Customization: The Role of Fantastical Thinking, 2012 Link identifier #identifier_person_141993-62Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Embarrassment, Disclosure and Willingness to Buy, 2012 Link identifier #identifier_person_144419-63Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Il ruolo della fantasia nei processi di consumo, pp. 115 132, 2012 Link identifier #identifier_person_118787-64Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Mass Customization Made Easy: When Individual Fantastical Thinking Matters, 2012 Link identifier #identifier_person_87856-65Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Boosting Co-Production through Fantasy, 2011 Link identifier #identifier_person_68680-66Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Fantasy in watching motion pictures. The transportation effect, 2011 Link identifier #identifier_person_7057-67Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Il significato dell’esperienza di consumo nel settore artistico e culturale, pp. 45 53, 2011 Link identifier #identifier_person_5642-68Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Dreaming of artistic excellence, popularity, or both?, pp. 141 152, 2010 Link identifier #identifier_person_148791-69Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Realism and Fantasy in Motion Pictures: Transportation under Debate, 2010 Link identifier #identifier_person_177888-70Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Il marketing dell'esperienza di consumo, 2009 Link identifier #identifier_person_11141-71Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Addressing Prejudices and Urban Legends: The Tampax Case, pp. 390 391, 2008 Link identifier #identifier_person_189234-72Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, The Experientiality Continuum: An Empirical Investigation of Some Basic Tenets on Experiential Consumption, 2008 Link identifier #identifier_person_154555-73Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, The value creation of the virtual aesthetic communities, pp. 169 180, 2008 Link identifier #identifier_person_106294-74Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Consumer Immersion in Aesthetic Experiences at Arts Exhibitions: Implications for Marketing the Arts, 2007 Link identifier #identifier_person_111001-75Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Converging Industries Through Experience: Lessons from Edutainment, pp. 139 153, 2007 Link identifier #identifier_person_74059-76Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Creating Consumption Experiences to Build Brand Image. Measuring Their Effects Through a Quasi Experiment, 2007 Link identifier #identifier_person_58391-77Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, How Much Do Experiential Events Contribute in Building Brand Image?, 2007 Link identifier #identifier_person_121490-78Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Industry-Retailing Cooperation on Experiential Marketing: A Case of Repositioning in the Spirits Industry, 2007 Link identifier #identifier_person_28068-79Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Le pratiche commerciali sleali e le risorse di fiducia delle imprese: aspetti positivi e questioni irrisolte, pp. 57 74, 2007 Link identifier #identifier_person_29431-80Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, The Role of Experiential Marketing in a Retail Chain Repositioning. A Field Experiment, 2007 Link identifier #identifier_person_59892-81Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Acquisti, consumo ed emozioni, pp. 128 157, 2006 Link identifier #identifier_person_176665-82Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Relationship Management for a cultural institution: the case of the Out Off Theatre, 2006 Link identifier #identifier_person_17132-83Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, The role of experiential marketing in brand repositioning. A quasi-experiment in the spirit industry, 2006 Link identifier #identifier_person_187386-84Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, An Analysis of Technology-mediated Management Education. Proposing a Framework, 2005 Link identifier #identifier_person_118886-85Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Managing Customer’s Immersion in Buying Hedonic Products. An Ethnographic Research in Two Bookshops during Christmas Time, 2005 Link identifier #identifier_person_132642-86Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Postmodernisme et recherche en marketing, pp. 69 106, 2005 Link identifier #identifier_person_20416-87Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, What Makes Cities’ Marketing Policies Successful in Sustaining Contemporary Arts and Creating Social Value?, 2005 Link identifier #identifier_person_145897-88Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, In Search of the Determinants of Cultural Sponsorship, 2003 Link identifier #identifier_person_69650-89Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Towards the Postmodern Future of Marketing, 2003 Link identifier #identifier_person_9035-90Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, The Customer Relationship Management in Omnitel Vodafone, 2002 Link identifier #identifier_person_66718-91Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Building Market Orientation in an Arts or Cultural Institution, 2001 Link identifier #identifier_person_178710-92Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, From Education Services to Edutainment Experiences, 2001 Link identifier #identifier_person_136099-93Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, La gestione delle relazioni con i clienti nell’esperienza aziendale: il caso Omnitel, pp. 197 229, 2001 Link identifier #identifier_person_163755-94Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, Museum Management for Value Creation Through Service. The Impact of New Technologies, 2000 Link identifier #identifier_person_125537-95Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, IBM Direct: lo sviluppo del marketing relazionale, pp. 171 177, 1997 Link identifier #identifier_person_38074-96Dettaglio
  • ADDIS, MICHELA, L’analisi del campo di variabilità delle stime del valore del capitale economico, pp. 179 184, 1996 Link identifier #identifier_person_115020-97Dettaglio