The course is aimed to explain the transformations associated with the upspring of digital technologies and cultures, particularly in the audiovisual sector.
The course is taught in Italian. No prerequisite is required.
The course is taught in Italian. No prerequisite is required.
teacher profile teaching materials
A. Arvidsson, A. Delfanti, Introduzione ai media digitali, seconda edizione aggiornata, Bologna, Il Mulino, 2016. ;
E. Menduni, Entertainment, Bologna, Il Mulino, 2013.
F. Di Chio (a cura di), Mediamorfosi 2, Industrie e immaginari dell'audiovisivo digitale, Link idee per la televisione n. 22, Dicembre 2017 (selected essays - the whole "Immaginari" section - available at copy shop)
Mutuazione: 20702663 MEDIA DIGITALI: TELEVISIONE, VIDEO, INTERNET LM in Cinema, televisione e produzione multimediale LM-65 PERROTTA MARTA
Programme
The course is focussed on the digitization of audio-visual media, on multimedia convergence, on the multiplication of the distribution platfomrs, on the multimedia storytelling, with a special attention to entertainment as a meta-genre.Core Documentation
Books and essays:A. Arvidsson, A. Delfanti, Introduzione ai media digitali, seconda edizione aggiornata, Bologna, Il Mulino, 2016. ;
E. Menduni, Entertainment, Bologna, Il Mulino, 2013.
F. Di Chio (a cura di), Mediamorfosi 2, Industrie e immaginari dell'audiovisivo digitale, Link idee per la televisione n. 22, Dicembre 2017 (selected essays - the whole "Immaginari" section - available at copy shop)
Type of delivery of the course
Frontal LessonsType of evaluation
The test is written. Students will be asked to write three short essays (1 page each) on the proposed themes. To pass the exam students have to answer three questions.