The aim of the course is to provide the basic knowledge of general history, especially European in its global connections, between the 15th and the first half of the 19th century. Furthermore, students will have to acquire the analytical and methodological tools necessary for both the understanding and the critical discussion of the main factors underlying the construction of the so-called "Western modernity".
Curriculum
teacher profile teaching materials
Manuale:
L. Mascilli Migliorini, L'età moderna. Una storia globale, Laterza, Roma-Bari 2020
Uno a scelta tra:
R. Bizzocchi, Guida allo studio della storia moderna, Laterza, Roma-Bari 2002
Galasso, Prima lezione di storia moderna
Mutuazione: 20711193 Storia moderna (per altri cdl) in Storia, territorio e società globale L-42 R TUDINI FLAVIA
Core Documentation
Per tutti:Manuale:
L. Mascilli Migliorini, L'età moderna. Una storia globale, Laterza, Roma-Bari 2020
Uno a scelta tra:
R. Bizzocchi, Guida allo studio della storia moderna, Laterza, Roma-Bari 2002
Galasso, Prima lezione di storia moderna
teacher profile teaching materials
Manuale:
L. Mascilli Migliorini, L'età moderna. Una storia globale, Laterza, Roma-Bari 2020
Uno a scelta tra:
R. Bizzocchi, Guida allo studio della storia moderna, Laterza, Roma-Bari 2002
Galasso, Prima lezione di storia moderna
Mutuazione: 20711193 Storia moderna (per altri cdl) in Storia, territorio e società globale L-42 R TUDINI FLAVIA
Core Documentation
Per tutti:Manuale:
L. Mascilli Migliorini, L'età moderna. Una storia globale, Laterza, Roma-Bari 2020
Uno a scelta tra:
R. Bizzocchi, Guida allo studio della storia moderna, Laterza, Roma-Bari 2002
Galasso, Prima lezione di storia moderna