Specific objectives of the discipline are the definition, characterization, deepening of the meaning, characteristics and behaviors to refer to childhood diseases, with particular reference to the range 0-6.
At the end of the course the student has:
- the ability to read, analyse and understand the educational implications of pathological behaviour.
At the end of the course the student has:
- the ability to read, analyse and understand the educational implications of pathological behaviour.
teacher profile teaching materials
VILLANOVA M.: “Sperimentare percorsi di Educazione sentimentale per l'Affettività, la Sessualità ed il Genere" Una raccolta di Buone prassi da esperienze vissute” Ed. Pensa Multimedia, 2025
Core Documentation
VILLANOVA M. (2010) “Orientamenti clinico-forensi-criminologici ed educativo-pedagogici di Neuropsichiatria dell’età evolutiva per le Professioni dell’infanzia e dell’adolescenza” Ed. La Sapienza.VILLANOVA M.: “Sperimentare percorsi di Educazione sentimentale per l'Affettività, la Sessualità ed il Genere" Una raccolta di Buone prassi da esperienze vissute” Ed. Pensa Multimedia, 2025