a) knowledge of research literature on teaching in Physics, the Italian educational system and school regulations; b) to the design of
culturally significant educational paths for the teaching of physics; c) the production of materials for the measurement and verification of learning through the exercise of formative assessment; d) the role of the "laboratory" to be understood as a working method that involves students in an active and participatory way, which encourages experimentation and planning.
Curriculum
Fruizione: 20410502 DIDATTICA DELLA FISICA in Fisica LM-17 DE ANGELIS ILARIA, Postiglione Adriana
Fruizione: 20410502 DIDATTICA DELLA FISICA in Fisica LM-17 DE ANGELIS ILARIA, Postiglione Adriana
Fruizione: 20410502 DIDATTICA DELLA FISICA in Fisica LM-17 DE ANGELIS ILARIA, Postiglione Adriana
Fruizione: 20410502 DIDATTICA DELLA FISICA in Fisica LM-17 DE ANGELIS ILARIA, Postiglione Adriana
Fruizione: 20410502 DIDATTICA DELLA FISICA in Fisica LM-17 DE ANGELIS ILARIA, Postiglione Adriana
Fruizione: 20410502 DIDATTICA DELLA FISICA in Fisica LM-17 DE ANGELIS ILARIA, Postiglione Adriana
Fruizione: 20410502 DIDATTICA DELLA FISICA in Fisica LM-17 DE ANGELIS ILARIA, Postiglione Adriana
Fruizione: 20410502 DIDATTICA DELLA FISICA in Fisica LM-17 DE ANGELIS ILARIA, Postiglione Adriana