20702717 - HISTORY OF MEDIEVAL PHILOSOPHY - L.M.

The course is aimed at achieving an advanced historical and philosophical knowledge of the authors and works of the Middle Ages.

Curriculum

teacher profile | teaching materials

Mutuazione: 20702717 STORIA DELLA FILOSOFIA MEDIEVALE - L.M. in Scienze filosofiche LM-78 IPPOLITO BENEDETTO

Programme

Sofia Vanni Rovighi's interpretation of Thomas Aquinas.

Core Documentation

Tommaso d’Aquino, La conoscenza di Dio, Fabbri Editori-RCS, Milano, 2001.
M. Paolinelli, Note sulla "neoscolastica" di Sofia Vanni Rovighi, in "Rivista di Filosofia Neo-Scolastica", 1-3 (2009), pp. 285-309.
S. Vanni Rovighi, Introduzione a Tommaso d'Aquino, Editori Laterza, Roma-Bari, 1981.
S. Vanni Rovighi, Elementi di Filosofia, Editrice La Scuola, Brescia, 1964, V. II.
S. Vanni Rovighi, Elementi di Filosofia, Editrice La Scuola, Brescia, 1964, V. III, pp. 157-185.
S. Vanni Rovighi, Il problema teologico come filosofia, EUPRESS, Varese, 2004.

Type of delivery of the course

The course includes: Frontal teaching; Discussion with students and debates on the topics covered. Attendance is not mandatory but is highly recommended.

Type of evaluation

The exam involves demonstrating competence and critical ability in understanding the exam program.

teacher profile | teaching materials

Mutuazione: 20702717 STORIA DELLA FILOSOFIA MEDIEVALE - L.M. in Scienze filosofiche LM-78 IPPOLITO BENEDETTO

Programme

Sofia Vanni Rovighi's interpretation of Thomas Aquinas.

Core Documentation

Tommaso d’Aquino, La conoscenza di Dio, Fabbri Editori-RCS, Milano, 2001.
M. Paolinelli, Note sulla "neoscolastica" di Sofia Vanni Rovighi, in "Rivista di Filosofia Neo-Scolastica", 1-3 (2009), pp. 285-309.
S. Vanni Rovighi, Introduzione a Tommaso d'Aquino, Editori Laterza, Roma-Bari, 1981.
S. Vanni Rovighi, Elementi di Filosofia, Editrice La Scuola, Brescia, 1964, V. II.
S. Vanni Rovighi, Elementi di Filosofia, Editrice La Scuola, Brescia, 1964, V. III, pp. 157-185.
S. Vanni Rovighi, Il problema teologico come filosofia, EUPRESS, Varese, 2004.

Type of delivery of the course

The course includes: Frontal teaching; Discussion with students and debates on the topics covered. Attendance is not mandatory but is highly recommended.

Type of evaluation

The exam involves demonstrating competence and critical ability in understanding the exam program.