Curriculum
teacher profile teaching materials
2) E. De Martino, "Il mondo magico" (edizione Boringhieri o nuova ediz. Einaudi), Prefazione, Chap. 2, reviews and replies
3) T. Adorno, Stelle su misura, Biblioteka 2025
4) P. Rossi, Il tempo dei maghi, Raffaello Cortina 2006: Premessa, capitoli 1, 8
5) P. Pecere, Il dio che danza, nottetempo 2021
Mutuazione: 20702760 STORIA DELLA FILOSOFIA CONTEMPORANEA - L.M. in Scienze filosofiche LM-78 R PECERE PAOLO
Programme
Magical thought, I and rationality in contemporary philosophyCore Documentation
1) E. Cassirer, "La forma del concetto nel pensiero mitico" (Mimesis 2021), first essay2) E. De Martino, "Il mondo magico" (edizione Boringhieri o nuova ediz. Einaudi), Prefazione, Chap. 2, reviews and replies
3) T. Adorno, Stelle su misura, Biblioteka 2025
4) P. Rossi, Il tempo dei maghi, Raffaello Cortina 2006: Premessa, capitoli 1, 8
5) P. Pecere, Il dio che danza, nottetempo 2021
Type of evaluation
The evaluation (besides exceptional cases) is based on a written test with open-ended questions. The questions will test the first-hand knowledge of the texts, the lexicon, the argumentative structure and the historico-philosophical context. Evaluation: more importance will be given to the logical and formal correctness and the historical mastery of the required knowledge. teacher profile teaching materials
2) E. De Martino, "Il mondo magico" (edizione Boringhieri o nuova ediz. Einaudi), Prefazione, Chap. 2, reviews and replies
3) T. Adorno, Stelle su misura, Biblioteka 2025
4) P. Rossi, Il tempo dei maghi, Raffaello Cortina 2006: Premessa, capitoli 1, 8
5) P. Pecere, Il dio che danza, nottetempo 2021
Mutuazione: 20702760 STORIA DELLA FILOSOFIA CONTEMPORANEA - L.M. in Scienze filosofiche LM-78 R PECERE PAOLO
Programme
Magical thought, I and rationality in contemporary philosophyCore Documentation
1) E. Cassirer, "La forma del concetto nel pensiero mitico" (Mimesis 2021), first essay2) E. De Martino, "Il mondo magico" (edizione Boringhieri o nuova ediz. Einaudi), Prefazione, Chap. 2, reviews and replies
3) T. Adorno, Stelle su misura, Biblioteka 2025
4) P. Rossi, Il tempo dei maghi, Raffaello Cortina 2006: Premessa, capitoli 1, 8
5) P. Pecere, Il dio che danza, nottetempo 2021
Type of evaluation
The evaluation (besides exceptional cases) is based on a written test with open-ended questions. The questions will test the first-hand knowledge of the texts, the lexicon, the argumentative structure and the historico-philosophical context. Evaluation: more importance will be given to the logical and formal correctness and the historical mastery of the required knowledge.